هر آنچه درباره دوربین مداربسته AHD باید بدانید

خرید پکیج دوربین مداربسته 2 عددی AHD

دوربین مداربسته AHD به دوربین‌های مداربسته آنالوگ HD گفته می‌شود که به عنوان نسخه پیشرفته و ارتقاء یافته دوربین‌های مداربسته آنالوگ قدیمی به بازار ارائه شده‌اند. دوربین مداربسته AHD به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، طرفداران زیادی در حوزه تجهیزات نظارتی و امنیتی دارد و برای انواع نظارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام دیگر این دوربین‌ها، دوربین آنالوگ HD است.

دوربین مداربسته ای اچ دی از نظر تکنولوژی مورد استفاده در نوع تصویر و هم‌چنین، طول مسافتی که قادر است تا تصویر را روی کابل کواکسیال انتقال دهد، با دوربین مداربسته آنالوگ یا CVBs تفاوت دارد.

خرید دوربین مداربسته AHD مدل BM5W905-335

دوربین‌های آنالوگ قدیمی از کیفیت خطی تلویزیون یا TVL استفاده می‌کردند، اما کیفیت تصویر دوربین AHD با واحد مگاپیکسل بیان می‌شود. برای آشنایی با این دوربین، همراه ما باشید.

دوربین مداربسته AHD چیست؟

کلمه AHD از عبارت Analog High Definition CCTV گرفته شده و به دوربین‌های مداربسته آنالوگ با رزولوشن بالا اشاره می‌کند. با این‌که انتقال تصاویر در این دوربین‌ها نیز به صورت آنالوگ انجام می‌شود، اما نوع کدگذاری متفاوت در دوربین مداربسته AHD موجب انتقال تصاویر با حجم بالا شده است.

دلیل کیفیت بالای این دوربین در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ قدیمی نیز امکان انتقال تصاویر با حجم بالا است که موجب کیفیت بهتر و بالاتر تصویر می‌شود. ویژگی مهمی که باعث رواج دوربین مداربسته AHD در انواع سیستم‌های نظارتی شده است. تراشه AHD TX در تکنولوژی AHD، وظیفه کدگذاری تصاویر را بر عهده دارد.

دلایل پیدایش دوربین مداربسته AHD

دوربین‌های مداربسته آنالوگ سنتی که با نام دوربین‌های تیوی لاینی نیز شناخته می‌شدند، یک ضعف بزرگ داشتند و آن هم رزولوشن پایین تصاویر بود. شرکت‌های تولید کننده تجهیزات نظارتی برای این که بتوانند این ضعف بزرگ را جبران کنند، تکنولوژی‌های جدیدی را در سیستم مداربسته آنالوگ تولید کرده‌اند که تکنولوژی AHD یکی از این تکنولوژی‌ها است.

نکته جالبی که درباره فناوری AHD وجود دارد، تولید آن به وسیله سازنده بزرگ چیپست و پردازنده در کشور کره به نام کمپانی NextChip می‌باشد و این فناوری توسط شرکت تولید کننده دوربین مداربسته ارائه نشده است. دوربین مداربسته AHD تصاویر را بدون تاخیر دریافت می‌کند که این مورد نیز به عنوان مزایای این دوربین شناخته می‌شود.

ویژگی‌های دوربین مداربسته AHD

ارائه قابلیت‌های بیشتر در بستر آنالوگ توسط دوربین AHD، محبوبیت این دوربین‌ها را دو چندان کرده است. کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین مداربسته AHD تا رزولوشن 8 مگاپییکسل را برای ثبت تصاویر با کیفیت در اختیار داشته باشد. این دوربین‌ها تا کیفیت 720P و 1080P را پوشش می‌دهند و قابلیت دید در شب را با توجه به نوع دوربین و برند آن فراهم می‌کند. نکته قابل توجه این است که دوربین مداربسته ای اچ دی نیز می‌تواند فناوری دید در شب را به صورت رنگی فراهم کند که در موارد حساس، ویژگی بسیار مهمی به حساب می‌آید.

خرید پکیج دوربین مداربسته 5 مگاپیکسل AHD

قابلیت انتقال تصاویر تا مسافت‌های طولانی، تنوع بالا در مدل‌های دوربین AHD و قیمت مناسب نیز از ویژگی‌های مهم این دوربین‌ها به شمار می‌روند. شرکت شاراکس انواع مختلفی از دوربین مداربسته AHD را با کیفیت‌ و قیمت مناسب ارائه می‌دهد که کاربر می‌تواند با مشاهده دوربین‌ها و مشخصات آن‌ها، دوربین مورد نظر را ثبت کند. کارشناسان شرکت شاراکس نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دستگاه ضبط کننده مناسب برای دوربین AHD

دستگاه ضبط کننده DVR که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی AHD را داشته باشد، می‌تواند تصاویر ارسال شده توسط این دوربین را ضبط و ذخیره کند. توجه به این نکته ضروری است که دستگاه DVR معمولی نمی‌تواند از این دوربین‌ها پشتیبانی کند. پس برای مدیریت تصاویر دوربین مداربسته AHD، به یک دستگاه ضبط کننده DVR مخصوص نیاز داریم که دستگاه DVR مناسب، نوع هیبریدی آن است.

دستگاه دی وی آر که قابلیت پشتیبانی از دوربین مداربسته AHD را داشته باشد، می‌تواند از دوربین‌های آنالوگ TVL نیز پشتیبانی کند، چون دوربین AHD نیز از نو ع آنالوگ به حساب می‌آید. البته این نوع DVRها توانایی پشتیبانی از تکنولوژی‌های دیگر مانند: HDCVI، HDTVI و HDSD را ندارند.  

کابل دوربین مداربسته AHD

حساسیت کمتر این نوع دوربین به کیفیت و طول کابل، یکی دیگر از عوامل مهم در محبوبیت بالای آن است. دوربین AHD با استفاده از کابل RG59 می‌تواند تصاویر را تا مسافت 500 متر انتقال دهد که این میزان در هنگام استفاده از کابل RG60 تا 1000 متر افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از کاربردها حساسیت بالایی به مسافت انتقال تصاویر دارند که در این مورد می‌توانند به دوربین مداربسته AHD اعتماد کرده و از قابلیت‌های بالای آن استفاده کنند.

قیمت دوربین AHD

مهم‌ترین مزیتی که برای دوربین مداربسته ای اچ دی وجود دارد، قیمت مناسب آن در مقایسه با دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه است. دوربین‌های تحت شبکه به دلیل ارائه کیفیت تصویری بالا و ویژگی‌های هوشمند، قیمت بالاتری دارند و بسیاری از افراد نمی‌توانند یا نمی‌خواهند که هزینه بالایی را برای سیستم امنیتی خود، به ویژه برای نظارت‌های ساده بپردازند. بنابراین به سراغ دوربین مداربسته AHD می‌روند که هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت تصویر آن در حد مطلوب می‌باشد.

قیمت ارزان‎‌تر نسبت به دوربین IP، کیفیت بالاتر از دوربین‌های آنالوگ و ثبت تصاویر با وضوح بالاتر، موجب شده‌اند که این دوربین‌ها با استقبال بسیار کاربران مواجه شوند.

خرید دوربین مداربسته بالت AHD وارم لایت برد Hs2053

خرید دوربین مداربسته AHD از مجموعه شاراکس

سعی کردیم در این مقاله شما را با مشخصات و مزایای دوربین AHD آشنا کنیم. اگر برای خرید این نوع دوربین متقاعد شده‌اید و تصمیم گرفته‌اید که از آن در سیستم نظارتی خود استفاده کنید، می‌توانید انواع دوربین مداربسته AHD را با بهترین قیمت و کیفیت، از فروشگاه شاراکس خریداری نمایید. البته این شرکت انواع دوربین مداربسته HDCVI، IP و غیره را از برندهای معتبر و یا در قالب دوربین‌های معتبر نونیم به فروش می‌رساند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، دوربین مناسب را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته AHD و سایر دوربین‌ها با قیمت مناسب و به همراه گارانتی معتبر توسط شرکت شاراکس ارائه ‌شده‌اند. اگر برای خرید این محصولات به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با کمک کارشناسان ما، بهترین سیستم مداربسته را با توجه به شرایط محیط و میزان بودجه خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *